Onze werkwijze
Hoe werkt AUB administraties met u samen?
Persoonlijk en betrokken
Persoonlijk contact is voor ons belangrijk. Daarom beginnen wij een samenwerking graag met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Zo leert u ons kennen en wij u en uw bedrijf. Elke onderneming is immers weer anders. Als starter loopt u tegen andere zaken aan dan wanneer u al twintig jaar een eigen bedrijf heeft. Als zzp’er heeft u andere vragen dan wanneer u personeel in dienst heeft. Heeft u een bv, vof, vereniging of stichting? Wij bieden u graag administratieve dienstverlening op maat. En heeft u tussentijds vragen of een probleem, wij helpen u graag.
AUB Online
Belangrijk is het om de administratie duidelijk in te richten en regelmatig bij te houden. Dat geeft overzicht en een goede basis om beslissingen te nemen. Wij werken met diverse online boekhoudprogramma’s om gegevens in te voeren en up-to-date te houden.
Per kwartaal of periode
(werkwijze wanneer u (nog) niet online werkt)
Als onze klant, verzamelt u van iedere periode alle gegevens, bestanden of papieren die te maken hebben met de administratie van uw onderneming. Denk bijvoorbeeld aan bankafschriften, facturen, bonnen, correspondentie van de Belastingdienst, enzovoort. Na afloop van elke periode doet u ons al deze gegevens, bestanden en papieren toekomen. Wij verwerken de data in onze financiële software. Vervolgens verzorgen wij voor u de aangifte omzetbelasting. En we stellen aan het einde van het boekjaar voor u de jaarrekening op. Indien gewenst, bespreken we die met u.
Om de loonaangifte per 4 weken of maand voor u te verzorgen, hebben wij ook de gegevens van het personeel nodig.
Belastingen
De jaarrekening is de basis voor de aangifte inkomstenbelasting (bij eenmanszaak en vennootschap onder firma) of voor de aangifte vennootschapsbelasting (bij besloten vennootschap, de bv). Ook voor het tijdig en correct indienen van die aangiften bij de Belastingdienst kunt u op ons rekenen.
Bent u eigenaar van een besloten vennootschap? Dan verzorgen wij tevens de verplichte deponering van de jaarstukken bij de Kamer van Koophandel en het opstellen van de notulen van de algemene vergadering van aandeelhouders.
Opleiding/training
We kunnen u ook assisteren om een overzichtelijke administratie op te zetten. Daarna houdt u het dan verder eenvoudig zelf bij. Startende ondernemers kiezen vaak voor deze mogelijkheid. Wij begeleiden u dan tot administrateur van uw eigen onderneming.
AUB administraties is specialist in financiële en administratieve zaken voor ondernemers en particulieren. Wilt u weten wat AUB administraties voor u kan betekenen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. U bent van harte welkom.